sábado, 19 de abril de 2014

treballem el volum amb fang i una hortalissa

La següent activitat realitzada té la finalitat de que els alumnes (nosaltres) i en un futur, els nens, aprenguin a representar el que veuen en tres dimensions, és a dir, aplicant volum a les seves creacions.

La pràctica consistia que cadascú de nosaltres triés una hortalissa, podia ser tant portada de casa com comprada al mercat. Seguidament, a l'aula, s'intenta modelar el fang fent  una còpia d'aquesta. És una feina que requereix temps i paciència, ja que s'ha d'intentar que surti el millor possible

En el meu cas, vaig triar un pebrot vermell, poc a poc vaig anar creant, hi vaig estar força estona, aquest va ser el resultat.







Valoració personal

Aquesta és una activitat molt favorable per treballar la proporcionalitat, la forma , però sobretot, el volum, ja que dona la possibilitat de palpar el que veus i d'anar modelant a la teva manera poc a poc. És una manera de que els nostres alumnes entenguin el concepte de 3 dimensions, a més, impulsa als alumnes a crear i a imaginar en futurs projectes.

Hi ha un fet que considero molt positiu en aquesta tasca: el fet que el fang sigui un material mal·leable i adaptatiu permet que ens autocorregim i autoavaluem. No passa res si ens equivoquem, podem mullar el fang o perfeccionar el nostre error amb les mans.

L'única limitació que li veig a aquesta activitat es que requereix molta paciència i precisió, i sovint, els nens en veure que s'equivoquen es donen per vençuts o directament es cansen de fer una mateixa cosa tota l'estona.  No obstant, crec que això depèn de la manera en la que nosaltres, com a mestres, enfoquem l’activitat i sapiguem mantenir la completa atenció dels nostres alumnes durant la realització.

No hay comentarios:

Publicar un comentario