La pràctica consistia que cadascú de nosaltres triés una hortalissa, podia ser tant portada de casa com comprada al mercat. Seguidament, a l'aula, s'intenta modelar el fang fent una còpia d'aquesta. És una feina que requereix temps i paciència, ja que s'ha d'intentar que surti el millor possible
En el meu cas, vaig triar un pebrot vermell, poc a poc vaig anar creant, hi vaig estar força estona, aquest va ser el resultat.


Valoració personal
Aquesta és una activitat molt favorable per treballar la
proporcionalitat, la forma , però sobretot, el volum, ja que dona la
possibilitat de palpar el que veus i d'anar modelant a la teva manera poc a
poc. És una manera de que els nostres alumnes entenguin el concepte de 3
dimensions, a més, impulsa als alumnes a crear i a imaginar en futurs
projectes.
Hi ha un fet que considero molt positiu en aquesta tasca: el
fet que el fang sigui un material mal·leable i adaptatiu permet que ens
autocorregim i autoavaluem. No passa res si ens equivoquem, podem mullar el
fang o perfeccionar el nostre error amb les mans.
L'única limitació que li veig a aquesta activitat es que
requereix molta paciència i precisió, i sovint, els nens en veure que
s'equivoquen es donen per vençuts o directament es cansen de fer una mateixa
cosa tota l'estona. No obstant, crec que
això depèn de la manera en la que nosaltres, com a mestres, enfoquem l’activitat
i sapiguem mantenir la completa atenció dels nostres alumnes durant la
realització.
No hay comentarios:
Publicar un comentario